دسترسی سریع
محل برگزاری

جهت مشاهده محل برگزاری کلیک نمایید.

استقبال وزیر نفت از ورود مپنا به بخش‌های های‌تک بخش بالادست نفت و گاز
استقبال وزیر نفت از ورود مپنا به بخش‌های های‌تک بخش بالادست نفت و گاز

 

در چهاردهمین روز از مهر ماه 98، گروه مپنا میزبان "بیژن نامدار زنگنه" وزیر نفت و هیئت همراه او بود.

 

مهندس "بیژن نامدار زنگنه"، در این نشست، با اشاره به سابقه مفید همکاری وزارت نفت با گروه مپنا در حوزه‌های مختلف از جمله فازهای پارس جنوبی و پروژه‌های یوتیلیتی و ...، توصیه کرد: گروه مپنا به دلیل وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهندسی و دانشی مورد نیاز، مانند تعدادی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی، بخشی از فعالیت خود را در حوزه‌های متکی بر فناوری پیشرفته (های‌تک) در صنعت بالادستی نفت و گاز متمرکز نماید. وی تصریح کرد: گروه مپنا، به عنوان مجموعه‌ای پویا و با داشتن کارکنان متخصص و فعال، همچنان خدمات خوبی برای آیندگان این کشور به همراه خواهد داشت.

 

وزیر نفت، در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه مپنا، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز فرصتی بود تا از کارخانجات و تأسیسات مپنا بازدید نموده و از بخش‌های پروژه‌ای و طراحی‌های این مجموعه شناخت بیشتری پیدا کنیم. همچنین وی اظهار داشت: خوشبختانه پیشرفت‌های بزرگی در مپنا رخ داده و در این شرایط همه سالن‌های تولید آن فعال است و با ظرفیت مناسبی کار می‌کند؛ موضوع مهم‌تر در مجموعه مپنا، علاوه بر مقدار تولید، آن است که یکی از نمادهای شاخص فناوری ملی کشورمان محسوب می‌شود و ما اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای ملی خود را بیان کنیم قطعا نمی‌توانیم از مجموعه مپنا صرف‌ نظر کنیم. مپنا از اوایل دهه هفتاد، فعالیت خود را با مفهوم کاربردی دانش بنیان آغاز کرد و تا به امروز به فعالیت خود در راستای پیشرفت کشور ادامه می‌دهد.

 

زنگنه گفت: فرآیندهای مجموعه مپنا برای تأمین نیازهای داخلی مفید و فراهم است؛ البته مپنا امروز و در این مرحله به حوزه فعالیت‌های نفتی نیز وارد شده است و ما از این حضور استقبال می کنیم. وزیر نفت با اشاره به نشست مشترک با مدیران ارشد گروه مپنا در حاشیه بازدید از کارخانجات مپنا خاطرنشان کرد: در این نشست، انتظارات وزارت نفت از مپنا و انتظارات طرف مقابل بیان شد که در برخی از این موضوعات تفاهم داشتیم و در برخی دیگر نیاز به مذاکره بیشتر داریم.

 

وزیر نفت تصریح کرد: نیاز داریم مپنا در بخش‌های های‌تک خدمات نفتی وارد شود که امروز در انحصار چند شرکت بین‌المللی است. زنگنه، آینده گروه مپنا را روشن دانست و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مپنا، قله‌های جدیدی در بخش توسعه فناوری ملی حاصل شود و این موفقیت باعث افتخارات بیشتری برای ایران و مهندسان، متخصصان و کارگران ما باشد.

 

وی افزود: ما در نظر داریم مپنا و شرکت نفت و گاز پارس، مذاکره کنند و در بخش کمپرسورها و توربین‌ها همکاری لازم صورت گیرد تا شاهد این باشیم که تمامی 27 فاز پارس جنوبی به زودی به بهره برداری کامل برسد. همچنین یادآور شد: مپنا تحت عنوان "شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران" به وجود آمد و در اولین پروژه با صرفه‌جویی جدی همراه شد و مقدار زیادی هم ساخت داخل اتفاق افتاد. مپنا نهالی بود که به دشواری غرس شد و هم‌اکنون انبوهی از درختان تنومند است. مدیریت و نیروی انسانی مپنا افرادی هستند که می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و این حرفه‌ای بودن موجب شده تا در برهه‌های زمانی مختلف و در شرایط اقتصادی خاص نیز موفق شوند. بدون تردید مپنا در حوزه‌های‌تک موفق عمل خواهد کرد.

 

منبع: www.mapnagroup.com


1398/07/15 (1 سال قبل )